Αποζημίωση μετά από παραίτηση

ΠΑΡΑΙΤΗΘΗΚΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΟΥ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΔΕΚΑΠΕΝΤΕ ΧΡΟΝΙΑ. ΔΙΚΑΙΟΥΜΑΙ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ;

Εργαζόμενος που αποχωρεί οικειοθελώς – παραιτείται δηλαδή- μετά από την συμπλήρωση δεκαπέντε (15) ετών στον ίδιο εργοδότη δικαιούται αποζημίωση υπό προϋποθέσεις. Ειδικότερα, για να δικαιούσαι αποζημίωση όταν παραιτηθείς από την εργασία σου θα πρέπει να συντρέχουν οι εξής προϋποθέσεις: α) να έχει συμπληρώσει δεκαπέντε χρόνια στον ίδιο εργοδότη, β) ο εργοδότης να μην φέρει αντίρρηση (αρνηθεί- απορρίψει) στην παραίτησή σου. Η συγκατάθεση του εργοδότη στην αποχώρησή σου είναι γεγονός που πρέπει να αποδειχθεί και μπορεί να προκύπτει και σιωπηρώς (π.χ. όταν ο εργοδότης σε αποχαιρετά στέλνοντάς σου δώρο ή όταν σε ευχαριστεί και σε ξεπροβοδίζει την τελευταία ημέρα εργασίας προκύπτει ότι δεν φέρνει αντίρρηση στην αποχώρησή σου). Αντίθετα, όταν ο εργοδότης επιμένει ότι η παραμονή σου στην εργασία είναι απαραίτητη ή ότι σε έχει ανάγκη και σού προτείνει μάλιστα προαγωγή για να παραμείνεις σημαίνει ότι δεν συμφωνεί στην αποχώρησή σου και δεν δικαιούσαι αποζημίωση.

Θα πρέπει να πούμε ότι βάσει νόμου δικαιούσαι αποζημίωσης κι όταν παραιτείσαι προκειμένου να λάβεις ΠΛΗΡΗ σύνταξη (για συνταξιοδότηση).

Το ποσό που δικαιούται ο εργαζόμενος ως αποζημίωση παραίτησης ή οικειοθελούς αποχώρησης είναι το μισό από αυτό που θα λάμβανες αν σε απέλυε ο εργοδότης σου χωρίς προειδοποίηση.

Το γραφείο μας έχει χειριστεί επιτυχώς πληθώρα υποθέσεων στις οποίες ο εργοδότης αρνήθηκε την καταβολή της σχετικής αποζημίωσης και εντέλει υποχρεώθηκε δικαστικώς να καταβάλει το ποσό της αποζημίωσης και μάλιστα προσαυξημένο με τόκος επιδικίας. Σημειώνεται ότι η σχετική αγωγή θα πρέπει να ασκηθεί εντός έξι μηνών από την αποχώρηση- παραίτηση του εργαζομένου διότι διαφορετικά το σχετικό δικαίωμα χάνεται οριστικά και δεν θα λάβει καμία αποζημίωση.